fbpx

VAN CLUBSPOKEN NAAR SPOKEN AGENCY

Nog geen twee jaar geleden stampte tv-dichter Justin Samgar Nederlands eerste agency voor spoken word-artiesten uit de grond, Clubspoken. Nu dit storytelling agency als een speer gaat, is het tijd voor een nieuwe naam: Spoken Agency. Zijn woordkunstenaars maken zich op voor de Poëzieweek 2019.

Een aantal van de woordkunstenaars van Spoken Agency. een nieuwe naam

Het eerste spoken word-agency van Nederland, Clubspoken, trapt 2019 af met een nieuwe naam: Spoken Agency. Het artiestenbureau, in juni 2017 opgericht door Justin Samgar die bekend werd als huisdichter van BNN en 3FM, bestaat uit een jong collectief van professionele sneldichters, storytellers, spoken word-performers, stemacteurs en creative copywriters. “Het is de afgelopen jaren duidelijker geworden waar onze kracht ligt en wat ons verhaal is,” vertelt Samgar. “En dat vroeg om een naam die dit beter weergeeft.”

Leven van woordkunst

Waar de meeste dichters hun pijlen richten op debuteren met eigen werk, deinsen Samgar en zijn creatievelingen er niet voor terug om hun woordkunst in een commercieel jasje te gieten. “We geloven in onze kracht als authentieke storytellers. Bij commerciële opdrachten vertellen onze artiesten niet alleen het verhaal van het merk, maar leggen daar ook een stukje van zichzelf in en de verbinding die ze met het merk hebben.”

Gedichtjes op maat

De artiesten van Spoken Agency zijn in trek bij grote merken en klimmen wekelijks in de pen of achter de microfoon voor commerciële opdrachten van bekende bedrijven en organisaties uit de marketing-, pr- en evenementenbranche. Eerder klopten namen als Red Bull, Rituals, KPN, Heineken, Scotch & Soda, Coca-Cola, Menzis en Hunkemöller al aan bij Samgars artiestenbureau voor creatieve teksten, spoken word-performances en voice-overs voor commercials. “De aanvragen stromen binnen,” zegt Samgar. “Spoken word en storytelling worden steeds populairder en merken beginnen nu door te krijgen dat ze met op maat gemaakte woordkunst hun publiek op een persoonlijke manier kunnen aanspreken.”

Poëzieweek

In het teken van de Poëzieweek 2019 – een jaarlijks initiatief van CPNB, marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenwereld – gaan de sneldichters van Spoken Agency van 31 januari t/m 6 januari 2019 op bezoek bij andere agency’s in Amsterdam om ter plekke gedichtjes te schrijven voor iedereen die daar aan het werk is. Ook hebben Samgar en zijn woordkunstenaars gedichten geschreven voor een rits merken, waaronder PostNL, NS en Bookspot, die tijdens de Poëzieweek geplaatst zullen worden op de socialmediakanalen van de brands. Samgar: “Zo slaan we met woordkunst “letterlijk” een brug tussen cultuur en commercie.”

De Poëzieweek vindt plaats van 31 januari t/m 6 februari 2019 in Nederland en Vlaanderen.

Lees dit persbericht ook terug op Emerce of Fonk.

Comments are closed.